Vent ikke til skat tid til at kigge på bundlinjen

En nysgerrig ting sker til iværksættere i hvert forår. De vågne op en dag og indse, de havde bedre finde ud af hvor mange penge de lavet sidste år så de kan betale deres skatter. Men vent, bør ikke ejer en virksomhed allerede ved, hvor mange penge han eller hun gjorde sidste år, sidste kvartal, eller sidste måned?
Hvis du ikke holder styr på hvor mange penge, du gør, har du ingen idé om din virksomhed er en succes eller ej. Du kan ikke fortælle, hvor godt din markedsføring er i orden. Og jeg mener ikke bare du skal kende størrelsen af din samlede salgs- eller brutto-indtægter. Du skal vide, hvad din nettofortjeneste. Hvis du ikke gør det, er der ingen måde du kan vide, hvordan man kan øge det.
Hvis du ønsker din virksomhed at være vellykket, du har brug at gøre en finansieringsplan og tjekke det mod fakta på månedsbasis, så omgående at rette problemer. Her er de trin, du skal tage:
Oprette en finansieringsplan for din virksomhed. Vurdere, hvor stor indtjening, du forventer at bringe i hver måned, og projektet hvad dine udgifter vil være. Hvis du har brug for det, få hjælp fra business planlægning bøger, software eller en revisor.
Gennemgå planen månedligt. Selvom virksomhedsejere tage sig tid til at forberede en finansieringsplan med fortjeneste og tab fremskrivninger, lade de ofte det sidde i en skuffe. Det er ikke nok at have en plan – du nødt til at gennemgå den jævnligt.
Husk at tabt fortjeneste ikke kan inddrives. Når iværksættere sammenligne deres fremskrivninger til virkelighed og finde indtjening for lavt eller udgifter for høje, de ofte indgå, “Jeg vil gøre det op senere.” Problemet er, at du virkelig ikke kan gøre det senere: hver måned overskud er alt for lav er en måned, der er væk for evigt.
Foretage justeringer lige bortrejst. Hvis indtægter er lavere end forventet, øge indsatsen i salg og marketing eller lede efter måder at øge dine priser. Hvis faste omkostninger er for høje, finde måder til at skære ned. Der er andre virksomheder som din omkring. Hvad er deres hemmelighed for at drive rentabelt?
Tænk før du bruger. Når de overvejer eventuelle nye virksomhedsudgift, herunder marketing og salg virksomhed, vurdere de øgede indtjening, du forventer at bringe mod dens omkostninger, før du fortsætter til at foretage et køb. Du kan ofte øge din rentabilitet simpelthen ved at forsinke udgifter til en senere måned, kvartal eller år.
Vær ikke bange for at ansætte. Detailhandlere og restauratører ville ikke overveje at opererer uden ansatte, men mange servicevirksomheder begrænse sig ved at være underbemandet. Næsten enhver virksomhed kan drage fordel af lejede (eller kontrakt) hjælp. Virksomhedsejere kan ofte bedre bruge deres talenter for at generere indtægter end for kører ærinder og arkivering.
Selv betale en regelmæssig løn. Hvis du er indarbejdet, kan du allerede gør dette. Hvis ikke, allokere et beløb til ejerens erstatning på månedsbasis. Hver måned, at din virksomhed opfylder målsætningen rentabilitet selv betale det fulde beløb. Når du går glip af dine mål, dock din “pay” og hvornår du overskrider det, selv betale en “bonus”. Skrive selv en månedlig lønseddel vil give dig et stærkt incitament til at holde din virksomhed rentabel.
Evaluere effekten af din virksomhed baseret på profit, ikke omsætning. Det er ligegyldigt hvor mange tusinde af dollars du er at bringe i hver måned, hvis dine udgifter er næsten lige så høj eller højere. Mange high-indtægter virksomheder gået netop derfor – må ikke være en af dem.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *