At vælge rigtige Corporate uddannelse

Ifølge en Gallup-undersøgelse sagde 80 procent af medarbejderne tilgængeligheden af firma-sponsorerede træningsprogrammer var en faktor i beslutningen om at acceptere et nyt job eller stick med en nuværende. Og endnu Bureau of Labor Statistics siger, at det gennemsnitlige antal timer af formel uddannelse pr. ansat pr. år er kun 10,7.

Flere virksomheder er begyndt at indse, at det er smart at investere i uddannelse, men konfronteret med så mange valg, hvordan kan en organisation Sørg for det er at få mest muligt ud af sin uddannelsesmæssig investering?

Hvad har du brug for?

Uddannelse kan tage flere forskellige former, fra at blot tilskynde abonnementer til centrale fagblade at refundere undervisning til uddannelserne. Før du beslutter dig for hvor til at sætte din uddannelse dollars, det er afgørende at gøre en fuld brug vurdering. Dette kan indebære polling generelle medarbejdere én efter én under evalueringer eller massevis via e-mail-polls. Det kan endda betyde beder kunder hvor de gerne vil se din virksomhed, forbedre på områder som kundeservice, produktinnovation, kommunikationsteknologi eller fakturering.

Et andet stykke af behovsvurderingen vejer uddannelse udfald mod big-billede strategier og operationelle krav. Det er relativt enkelt at vurdere individuelle fremskridt, men hvis virksomheden som helhed ikke få en konkurrencefordel ved at spare penge, behandling oplysninger hurtigere, betjener kunder bedre, faldende chikane klager- eller hvad målet er – så en anden undervisningsmetode bør overvejes.

Hvilken Type af uddannelse?

Efter behovsvurdering nødt du derefter til at analysere, hvilken type af træning der er bedst for din virksomhed. Nedenfor er de mest almindelige uddannelse formater og fordele og ulemper ved hver.

Online uddannelse

Der er bogstaveligt talt tusindvis af online muligheder til rådighed; nogle indebærer ugentlige e-mail-korrespondance med en lærer, mens nogle er automatiserede, sæt-din-egen-tempo programmer.

Fordele:

Adgang til verdensklasse instruktører og institutioner, uden rejseomkostninger.

Fleksibel planlægning for deltagelse i hjemmet eller under frokost timer.

Generelt mindre dyre end traditionelle klasseværelse kurser.

Ulemper:

Kræver selvpålagte disciplin og fokus.

Lidt social interaktion med andre studerende og lærere.

Forudsætter et vist niveau af teknisk kompetence.

Onsite uddannelse af konsulent

Hvis mange personer i virksomheden skal uddannes på én gang, eller hvis uddannelse er for onsite computere eller udstyr, kan derefter bringe en træner til kontoret give mest mening økonomisk. Denne metode fungerer også godt for personlige emner, såsom tilsyns færdigheder, fair ansættelse praksis eller anti-mobning.

Fordele:

Rejsetiden og omkostningerne for medarbejdere er ubetydelig.

Pensum kan blive tilpasset til virksomhedens specifikke behov.

Udstyr eller computere de er ved at lære på er den samme de vil arbejde på, så der er ingen spildtid på irrelevante oplysninger.

Tredjeparts-træner bringer undervisning ekspertise og en ikke-partisk tilgang til klasseværelset.

Ulemper:

Mennesker kan finde det svært at holde sig væk fra deres kontorer til at deltage i klasser for den tid, som nederlag formålet med uddannelse.

Konsulenter kan ikke være bekendt med virksomhedens udstyr eller computere, eller du har ikke tilstrækkelige faciliteter til foredrag eller interaktiv uddannelse.

Udgift til høj kvalitet instruktører er relativt høj.

Onsite uddannelse af selskabets egen ledelse

Mange virksomheder sender et par medarbejdere til uddannelse, så de er afhængige af disse mennesker til at komme tilbage og udbrede viden til holdet. Eller de skaber deres egne kurser og hverve medarbejdere for at formidle deres visdom på kolleger.

Fordele:

Billigere at sende bare en eller to personer til uddannelse.

Opfordrer ansatte til at oplyse andre om deres ekspertise, hvilket ofte resulterer i større bevidsthed og kommunikation mellem afdelinger.

Tillader facetime og åben diskussion blandt kolleger.

Ulemper:

Pædagogiske evner varierer meget; der er stor risiko for at nogle instruktører ikke vil kommunikere oplysninger godt.

Planlægning og undervisning tager væk tid fra centrale ansvar, som kan hindre samlede produktivitet.

Medarbejdere kan føle sig hæmmet at stille spørgsmål eller udfordre oplysninger.

Offsite klasser på Training Center eller Community College

Næsten alle hovedstadsområdet har et community college, der tilbyder voksen eller videreuddannelse klasser. Nogle byer har også indlæringsvanskeligheder centre, der tilbyder kurser undervises af succesfulde iværksættere eller industri-guruer.

Fordele:

Standard dagsordener sikrer hvert semester nogle kontinuitet i de oplysninger, der er lært.

Kurser undervises af professionelle med brancheerfaring og undervisning evne.

Der findes ofte en blanding af on – og offline klasser.

Ulemper:

Kurser kan spænde over flere uger, for lang til at holde nogle medarbejdernes opmærksomhed.

Medmindre forudsætninger er nødvendige, kan studerende på ethvert niveau deltage, tvinger lærer at tempoet klasse til den laveste fællesnævner.

Enkeltstående seminarer

For specifikke eller motiverende emner, kan medarbejdere deltage one-shot “berømthed” seminarer, givet af professionelle højttalere eller ledere. Flere non-profit og faglige organisationer også holde udvikling kurser, designet til travle mennesker, der har behov for finjustering på ét område.

Fordele:

Let at vurdere kvaliteten af oplægsholderne baseret på udtalelser og tidligere anmeldelser.

Udgør en lejlighed til netværk med kollegaer fra branchen.

Introducerer udenfor-the-selskab-box måder at tilgang udfordringer.

Ulemper:

Nogle seminarer er hovedsagelig spillesteder for forfattere/højttalere til at sælge bøger og andre produkter.

Engangs begivenheder fremme nytænkning, men medmindre medarbejdere handle på deres ideer umiddelbart, kan der ingen langsigtet adfærdsændring.

Uddannelser

For medarbejdere, der ønsker at komme til næste niveau eller ændre deres karriere fokus, sikrer tilbyder at dække alle eller nogle kreditter til en vis grad, at de blive på deres job som de øge viden og forbedre færdigheder. Mange virksomheder kræver at medarbejderne bo hos selskabet eller tilbagebetale nogle af penge, undervisning, hvis de beslutter at forlade efter at have modtaget graden.

Fordele:

Opfordrer ansatte til at fortsætte deres grundlæggende uddannelse og bidrage mere til selskabets generelle knowledge base.

Tiltrækker motiverede, engagerede medarbejdere, der ønsker at lære.

Beder ansatte at arbejde hen imod deres drøm job, fremme en gladere og mere produktiv arbejdsstyrke.

Ulemper:

Programmer kan være intens og kan udstødning medarbejdere til et punkt, der forringer deres on-the-job ydeevne.

Uanset hvilken type af uddannelse, som du beslutter dig for at tilbyde, er det vigtigt at indsamle konstant feedback, for at sikre du altid tilbringer din tid og penge klogt. Måske finder du, at du skal tilbyde mere end én type, så medarbejdere med forskellige læringsstile kan få mest muligt ud af træningen. Og glem ikke at tilmelde dig selv op-medarbejdere på alle niveauer kan drage fordel!

For mere information om uddannelse, der sikrer mere produktive og smartere medarbejdere eller at tilmelde dig til vores korte månedlige e-nyhedsbrev, besøg www.praxishr.com, e-mail til os på info@praxishr.com eller ring 206.262.8133.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.