5 strategier til vellykket Cash Flow Management

Copyright 2006 John Jørgensen rødlig

Administration af cash flow er hver manager udfordring, hver dag, hvert år. De ledere, der holder et vågent øje på deres daglige aktivitet og nye industri tendenser kan medvirke til at reducere deres virksomheds eksponering til chill i et kontant crunch.

Hvordan kan du forudsige, undgå og/eller, minimere virkningen af en nødsituation kontanter?

For det første være opmærksomme, når enhver kontant mangel opstå. Når kontanter bliver korte, meget opmærksomme og være parat til at handle. Spørgsmål besvares omfatter:

1. hvad der forårsagede problemet? Forudbetalinger til at drage fordel af specielle rabatter kan reducere kontanter. Transport strejker, for eksempel, kunne forsinke forsendelser og derfor betalinger. En industri (eller økonomi) afmatning vil ofte resulterer i kunder med strakte deres gæld.

2. Hvordan kan du klare? Hvis kontanter på hånden ikke er robust, lad de særlige rabatter gå. Det er normalt mere omkostningseffektivt at videregive en rabat end at låne til at overvinde underskud. Hold med nyheder. Hvis du hører om nogen truede strejker og/eller forstyrrelser til din leverandørkæde, skal du sørge for back-up stand. Selv om midlertidigt dyrere, it kan spare din virksomhed ved at vise dine kunder dit pålidelighed og alsidighed i udfordrende tider. Hvis dine kunder er i industrier står over for hårde økonomiske tider, holde tættere faner på din kredit politikker og være aktive i samlinger. Hvis det er nødvendigt, stramme kreditvilkår, men bruge skøn. At være fast, men støttende til dine kunder vil gå langt i at holde dem i folden og stadig giver dig en bedre likviditet. Udskyde køb og/eller forhandle udvidede betalinger, hvis penge bliver kort.

Vigtigst, dokumentere begge signaler af problemer og deres løsninger. På den måde, hvis signalerne ske igen, kan du henvise til forudgående vellykket indsats som et første mulige løsning.

Forestille sig muligt, men normalt uforudsigelige likviditet udfordringer. Nogle problemer kan ikke forventes, sÃ¥ “Hvad hvis”-scenarier kan oprettes. Du behøver ikke at fÃ¥ omfattende, men du kan spørge, hvad der ville ske, hvis der var en oversvømmelse, eller, som vi har oplevet for nylig, en ødelæggende orkan. Hvad derefter? Andre problemer, sÃ¥som “produkt sabotage” kan kun behandles, nÃ¥r de opstÃ¥r. Konstruere mulige scenarier for at reducere risiciene i forbindelse med “uforudsigelige” problemer er et vigtigt forvaltningsredskab. Lære af, og dokumentet, hver oplevelse, eller du kan have til at gentage den.

For det andet Se salg. Nogen langvarig (og “forlænget” beregner forskelligt for hver virksomhed og industri) slip i salg uden en tilsvarende– og samtidig nye–reduktion i udgifterne er en recept for problemer. Selvfølgelig, der er pÃ¥ normalt vis forsinkelse mellem salg ændringer og en kompenserende sammentrækning i udgifter, men tidlig diagnose kan reducere de negative pÃ¥virkninger betydeligt. NÃ¥r en skiftende tendens er blevet identificeret, handle hurtigt eller virkningen af forsinkelse vil være mere alvorlige.

For det tredje gennemgå budgettet. Hvis kortfristede lån er regelmæssigt skulle opfylde normale driftsomkostninger, kunne Utilgængeligheden af sådanne lån eller en pludselig ændring i drift udgifter være ødelæggende.

Hvis løbende operationer ikke kan støttes af salg, enten er behov for mere salg, færre udgifter skal være afholdt eller en kombination af to er i orden. Mens det lyder meget simpelt, tøver alle alt for mange virksomheder “i hÃ¥befuld forventning.” Hvis retsmidler ikke introduceres rettidigt, kunne en svær kontante stykket følge.

Fjerde, holde et vÃ¥gent øje med udvikling af nye produkter. I mange virksomheder, er R&D udgifter til nye produkter ofte tilladt langt større afvigelse fra forventede budgetter end normale udgifter. Efter alt, nÃ¥r du opretter noget nyt, er det virkelig svært at præcist at forudsige omkostningerne– eller ekspeditionstid–i begyndelsen.

Manglende evne til at holde disse omkostninger og tid forpligtelser, inden for grænser eller overvåge deres fortsatte betydning og cost-benefit kan føre til fortsat finansiering af projekter ud over hvornår de skal blive forstødt. Samlede likviditet let kan tømmes i en tilsyneladende bundløse afgrund, og ofte en hele virksomheden er bragt i fare af en vildfaren projekt.

Femte, pas på kæledyr projekter. En pet-projektet er en organisatorisk aktivitet for ego værdi snarere end sammenhæng med organisationens mission og profit mål. Pet projekter, om nye ventures eller løbende omkostninger/profitcentre, kan ofte føre til cash flow problemer. Alle organisationer har pet projekter fra tid til anden. Manglende evne til at genkende og behandle en hyggeprojekt, når en kontant crunch væve har været dødsstødet for mange virksomheder.

Mange cash flow udfordringer har sådanne simple oprindelse. Det er ofte blot et spørgsmål om dage, eller uger og de kan krybe op på dig. Og den daglige trummerum kan Sky din vision, tilskynder falske håb eller distrahere dig lige længe nok til problemer at tage hold. Du kan lære af fortiden og/eller nuværende kontant mangel. Du kan være agtpågivende, at salg, budget og R&D omkostninger ophold i linje. Du kan holde et låg på kæledyr projekter. I en stadig mere konkurrencepræget verden skal du være opmærksom.

2 tanker om “5 strategier til vellykket Cash Flow Management”

  1. I intended to compose you a bit of note in order to give many thanks again about the amazing advice you’ve contributed above. It’s generous of people like you giving easily all a few individuals could have advertised as an e-book in making some cash for their own end, especially considering the fact that you could have done it if you considered necessary. The good tips also acted as the easy way to be sure that most people have a similar dream just like mine to find out a lot more in respect of this condition. I’m certain there are lots of more enjoyable moments ahead for individuals that find out your blog.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *